En aquest esquema podem observar com es divideix en dos eixos diferenciats: a l'eix vertical hi trobem la interacció dirigida i la interacció oberta, i a l'eix horitzontal trobem d'una banda el focus de la disciplina i a l'altre banda el focus en les competències. Dins aquests eixos trobem una mena de cercles que, segons la seva posició, seran d'un tipus d'aprenentatge o un altre. La majoria dels cercles els trobem situats a l'eix d'interacció oberta i focus en les competències. El cercle que trobem al mig de l'eix central representa l'equilibri entre tots 4 eixos, ja que fa referència a les exercitacions que es treballen tots els àmbits. Els materials de referència i les presentacions es troben aïllats a la banda esquerra de l'eix perquè són totalment independents. Per últim nombrar els continguts adaptatius que estan relacionats amb la interacció dirigida.
-Interacció oberta: interacció social sobre tema, contingut... interaccions entre altres persones no predeterminades.
-Focus en la disciplina: les interaccions estan més tancades, arribarem a un resultat concret, memoritzar i respondre (exemple: dates concretes, definicions...). Tots ho llegeixen i responen a una cosa determinada.
- Focus en les competències: l’aproximació al text és diferent. Interactues amb ell, ho comprens... No ha d’estar contraposat amb l’altre eix, ho pots incorporar. Interacció de tipus oberta. El resultat de la experiència, desenvolupar l’habilitat de saber llegar, produir una obra, utilitzar un programa, una ret social… Treballes les habilitats, tot i que també t’aproximes a la obra d’una manera diferent. No estem centrats en l’aprenentatge de les obres en sí.
-Focus en la disciplina: les interaccions estan més tancades, arribarem a un resultat concret, memoritzar i respondre (exemple: dates concretes, definicions...). Tots ho llegeixen i responen a una cosa determinada.
- Focus en les competències: l’aproximació al text és diferent. Interactues amb ell, ho comprens... No ha d’estar contraposat amb l’altre eix, ho pots incorporar. Interacció de tipus oberta. El resultat de la experiència, desenvolupar l’habilitat de saber llegar, produir una obra, utilitzar un programa, una ret social… Treballes les habilitats, tot i que també t’aproximes a la obra d’una manera diferent. No estem centrats en l’aprenentatge de les obres en sí.
Els textos digitals son una reproducció diferent dels textos impresos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario